Rabu, 28 Juni 2017

Terima kasih Ayah dan ibu

Terimakasih duhai ibu dan ayah
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Lahirku kedunia....
ku disambut penuh syukur...
Bisikan adzan ke telinga....
Iqomah kalimat nan luhur....

Lahirku ke dunia....
ku diasuh mengenal Allah azza wajalla....
Ku diajar sebut namaNya...
Juga Nabi Rasul mulia...

Salam sayang ayah dan ibu....
Mendidiku tak pernah jemu....
Halalkanlah makan minumku....
Maafkanlah salah khilafku....

Tanpa maaf dan juga restu....
Hidupku jadi tak menentu.....
Tiada yang lebih bernilai...
Dari pengorbanan yang suci itu...
Tak berdaya aku membalasnya...
Moga aku jadi anak yang bertaqwa...

Jasamu oh ayah dan ibu...
Akan ku kenang selamanya...
Hidup saling berkasih sayang...
Membina keluarga bahagia....

Padamu Allah – aku berdoa...
Padamu juga – aku meminta...
Rahmati ibu, ayah tercinta...
Ampunilah dosa-dosa mereka....

Panjang umur murahkan rezeki...
Sejahtera dalam ketaatan...
moga berbahagia di dunia...
di akherat mendapat syurga...

Daku mengharap ridhomu ibu....
Dan juga ridhomu ayah....
Hanya itu yang aku pinta...
Agar hidup lebih bermakna....

ربنا اغفرلي ولوالدى وللمؤمنين يوم يقوم الحساب.....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Catatan: Hanya anggota dari blog ini yang dapat mengirim komentar.